Лабораторна робота № 5
Студента
групи МАМФ
Юзви
Андрія Павловича
Тема: Мережеві офіси. Сервіси спільного редагування
документів.
Мета: ознайомитися із можливостями застосування
у науковій діяльності мережевих офісів, навчитися створювати та використовувати
документи Google.
Література
1. Новые педагогические и
информационные технологии в системе образования : учеб. пособие
для студ. пед. вузов и системы повышения квалиф. пед. кадров /
Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева, А. Е. Петров ; под
ред. Е. С. Полат – 2-е изд., стер. – М. :Издательский центр
«Академия», 2005. – 272 с.
2. Гуревич Р. С.
Інформаційні технології навчання: інноваційний підхід : навчальний
посібник / Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія,
Л. С. Шевченко ; за ред. Гуревича Р. С. – Вінниця : ТОВ
фірма «Планер», 2012. – 348 с.
3. Енциклопедія освіти / Акад.
пед. наук України ; головний ред. В. Г. Кремень. – К.
: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
4. Хуторской А. В. Современная дидактика : учеб.
пособие. 2-е изд., перераб. / А. В. Хуторской.
– М. : Высш. шк., 2007. – 639 с. : ил.
5. Использование
интернет-технологий в современном образовательном процессе. Часть III.
Инструменты сетевого взаимодействия / Сост. Ю. В. Ээльмаа. – СПб. :
ГОУ ДПО ЦПКС СПб «Региональный центр оценки качества образования и
информационных технологий», 2010. – 72 с. – [Електронний ресурс]. Режим доступу : http://window.edu.ru/resource/983/78983.
Теоретичні відомості
Диск Google дозволяє:
• створювати в Інтернеті
документи, електронні таблиці та презентації, а потім переглядати і редагувати їх з будь-якого
комп’ютера, підключеного до Інтернету;
• систематизувати документи
за допомогою папок у сховище документів Google;
• експортувати створені
файли на комп’ютер;
• завантажувати вже
готові файли з комп’ютера і розміщувати їх в сховище документів Google;
• опублікувати документ
у вигляді веб-сторінки або розмістити в своєму блозі;
• надавати доступ до
редагування або перегляду документів іншим користувачам;
• в режимі реального часу редагувати документ одночасно кільком
людям;
• спільно переглядати презентації;
• обмінюватися важливими
документами, таблицями та презентаціями між співробітниками компанії або
колективу.
Управління доступом до перегляду і
редагування документа
Ви створюєте документ, а значить, є його
власником. Ви можете:
• змінювати документи,
таблиці та презентації, а також запрошувати інших користувачів в якості
співавторів і читачів;
• видаляти документи,
таблиці та презентації, закриваючи, таким чином, доступ до них для співавторів
і читачів.
Для повного видалення документа, таблиці
та презентації або скасування доступу до них необхідно видалити їх, а потім очистити кошик.
Користувач, якого ви запрошуєте редагувати
ваш документ, стає співавтором. Співавтор може:
• редагувати документи,
таблиці та презентації;
• запрошувати або
видаляти інших співавторів і читачів (якщо власник дав їм дозвіл на ці дії).
• експортувати копію
документа, таблиці або презентації на свій жорсткий диск.
Читачі можуть:
• переглядати останню
версію документа, таблиці або презентації, але не можуть вносити зміни;
• експортувати копію
документа, таблиці або презентації на свій жорсткий диск.
З документами Google можна робити
наступне:
• Завантажувати документи Word,
OpenOffice, RTF, HTML або текстові файли (або створювати нові документи).
• Використовувати простий редактор WYSIWYG
для форматування документів, перевірки правопису та ін.
• Запропонувати іншим користувачам
(електронною поштою) редагування або перегляд ваших документів і таблиць.
• Редагувати документи разом з іншими
людьми.
• Переглядати історію версій документів і
таблиць і переходити до будь-якої версії.
• Опублікувати документи в Інтернеті для
всіх користувачів у вигляді Веб-сторінок або розміщувати документи в блозі.
• Завантажувати документи на комп’ютер у
форматі Word, OpenOffice, RTF, PDF, HTML або ZIP.
• Відправляти документи електронною поштою
в якості додатків.
З таблицями можна робити наступне:
• Імпортувати та експортувати дані у
форматі XLS, CSV, TXT і ODS (і експортувати у форматі PDF і HTML).
• Використовувати інтуїтивно зрозумілу
навігацію і редагування, як у будь-якому звичайному документі або таблиці.
• Використовувати форматування і редактор
формул у таблицях, щоб підраховувати результати і налаштовувати вигляд даних.
• Розмовляти в режимі реального часу з
іншими користувачами, які редагують вашу таблицю.
• Вставляти таблицю або частину таблиці в
свій блог або на веб-сайт.
З презентаціями можна робити наступне:
• Імпортувати існуючі презентації у
форматі PPT і PPS.
• Експортувати презентації за допомогою
функції Зберегти як Zip в меню Файл.
• Редагувати презентації за допомогою
простого редактора WYSIWYG.
• Вставляти зображення і форматувати
слайди.
• Редагувати презентації разом із друзями
та колегами, надавши їм доступ.
• Дозволити перегляд презентацій в
Інтернеті в режимі реального часу з різних віддалених місць.
• Опублікувати презентації на Веб-сайті,
надаючи тим самим доступ до них широкій аудиторії.
Завдання 1. Обговорення парами
Придумайте
і запишіть приклад використання сервісу Диск Google на занятті.
|
Під час виконання самостійного
завдання на уроці вчитель може створити для учнів документи в яких будуть міститись завдання. Учні
будуть їх виконувати, а результати оформляти в іншому документі, відправляти
вчителю для його редагування.
|
Придумайте
і запишіть приклад використання сервісу Диск Google в науковій діяльності.
|
Можливості Диск Google дозволяють працювати з документом на будь-якому
комп’ютері, з’єднаному з мережею Інтернет. За допомогою даного сервісу можна
редагувати документ спільно з науковим керівником.
|
Придумайте
і запишіть приклад використання сервісу Диск Google в роботі
науково-методичного об’єднання.
|
Можна ділитися розробками та методичними рекомендаціями.
|
Придумайте
і запишіть приклад використання сервісу Диск Google в управлінській роботі.
|
Директор фірми таким чином в одному документі може зібрати всю інформацію
про свої філіали, створити документ, в якому кожний підрозділ повинен вносити
свої дані.
|
Звіт про виконання роботи
Контрольні запитання
1.
Як скористатися сервісом Диск Google ?
Даний сервіс дозволяє:
• створювати в Інтернеті документи,
електронні таблиці та презентації, а потім переглядати і редагувати їх
з будь-якого комп’ютера, підключеного до Інтернету;
• систематизувати документи за допомогою
папок у сховище документів Google;
• експортувати створені файли на
комп’ютер;
• завантажувати вже готові файли з
комп’ютера і розміщувати їх в сховище документів Google;
• опублікувати документ у вигляді
веб-сторінки або розмістити в своєму блозі;
• надавати доступ до
редагування або перегляду документів іншим користувачам;
• в режимі реального часу редагувати документ одночасно кільком
людям;
• спільно переглядати презентації;
• обмінюватися важливими документами,
таблицями та презентаціями між співробітниками компанії або колективу.
2.
Як можна використовувати сервіс Диск Google в педагогічній
практиці?
Під час
виконання самостійного завдання на уроці вчитель може створити для учнів документи в яких будуть міститись
завдання. Учні будуть їх виконувати, а результати оформляти в іншому документі,
відправляти вчителю для його редагування.
3.
Якими правами володіє редактор документа?
Редактор може:
• редагувати документи,
таблиці та презентації;
• запрошувати або
видаляти інших співавторів і читачів (якщо власник дав їм дозвіл на ці дії).
• експортувати копію
документа, таблиці або презентації на свій жорсткий диск.
4.
Які документи можна створити в середовищі Диск Google
?
Текстовий документ (команда Документы), документ електронної
таблиці (команда Таблицы), презентацію (команда Презентации). Виберіть пункт
Документы і натисніть в правому нижньому кутку на кнопку з
позначкою «+».
Творче завдання
Завдання 1. Робота з текстовим документом в Google
1. Зайшов під своїм акаунтом у документи Google
(http://docs.google.com).
2. Завантажив в Інтернет текстовий документ. Для цього:
• Відкрив вкладку Документы та обрав пункт Диск. Натиснув на вкладку Мой диск і вибрав необхідний файл. Натиснув кнопку Открыть файл і зачекав завантаження файлу.
3. Змінив шрифт,
розмір тексту або міжрядковий інтервали в своєму документі, а також виконав
попередній перегляд цих змін.
4. Вставив у документ картинку, таблицю, символи, використовуючи
меню Вставка.
5. Зберіг копію документа на жорсткому диску
комп’ютера.
6. Опублікував документ в Інтернеті (https://docs.google.com/document/d/1K57Q-OSiik-6epvpEi4hpN1uMUB40Qwd7-hVUkBHwoY/edit).
7. Запросив користувачів у якості читачів своїх
документів.
8. Повернувся в режим редагування, натиснувши
відповідну кнопку в верхній частині вікна.
9. Перейшов по посиланню в розділ Справка та ознайомився докладніше з можливостями спільної роботи
над документами в Google.
10. Зберіг і закрив документ.
Завдання 2.
2. Запросив до участі в опитуванні своїх товаришів.
3. Ознайомився з таблицею відповідей, сформованої в
результаті анкетування.
4. Оформив результати у вигляді таблиці.
Комментариев нет:
Отправить комментарий